MM02101H

Königlich Bayerische Staatsbahn, class Pt 2/5H, No. 5201, Green/Black, Krauss & Company/München 1906, construction time 1908
Zweizylinder-Heißdampftriebwerk, normal Painting, Haupt- und Nebenbahn

€ 1.350,00

  • Beperkt beschikbaar
  • Levertijd: 1-3 dagen1

MM08800H

 

zwaar gearticuleerde Mallet van de Deutsche Reichsbahn-klasse 51 was oorspronkelijk een Hongaarse locomotief. Het werd gebouwd door Maschinenfabrik MAV Budapest in 1913 en bleef in dienst tot na WOII. De BR 51 was uitgerust met een klasse 'M' drie as tender en een grote luchttank op de top van de ketel. De BR 51 was een sterke locomotief en werd voornamelijk in Oost-Europa gebruikt voor middelzware en zware vrachten.

€ 2.450,00

  • Beperkt beschikbaar
  • Levertijd: 1-3 dagen1

MM05100H

de Beierse EI werd gebouwd door Krauss & Company in 1896. De EI werd beschouwd als een van de sterkste nieuwe vrachtlocomotieven in Europa aan het eind van de negentiende eeuw. Een van de unieke kenmerken van de EI was dat hij was uitgerust met dubbele tandem cilinders. U zult uit de afbeelding opmerken dat de zuigers enigszins naar boven zijn gekanteld. Met zijn fijne lijnen, gouden ketelbanden en minutieuze gedetailleerde pinstriping heeft deze locomotief echt een statement gemaakt!

Model: Micro-Metakit's model is volledig functioneel en zeer gedetailleerd net als het prototype. Het model heeft een functioneel ketelluik en veerbelaste puffers. Het beschikt ook over een borstelloze, ijzervrije "Faulhaber" -motor, interieurdetails van de cabine en hoogwaardige verfafwerking. Model is nu op voorraad. Er werd slechts een klein aantal geproduceerd, dus kwantites zijn zeer beperkt!

€ 1.820,00

  • Beperkt beschikbaar
  • Levertijd: 1-3 dagen1

MM07802H

1908 Kaiser Franz Josef gaf Karl Gölsdorf de opdracht om een nieuwe sneltreinlocomotief te bouwen om zijn Royal Court-trein te trekken en om Oostenrijkse express-treinen te halen. De locomotief moest krachtig en snel zijn. Karl Gölsdorf kwam de uitdaging aan en leverde de 210 klasse.

De Austrian 210 Class-stoomlocomotief was voortreffelijk; het kenmerkte zeer grote bestuurders, krachtige zuigers en vlotte lijnen. Karl Gölsdorf was de meest talentvolle Oostenrijkse locomotiefontwerper. Hij ontwierp vele beroemde locomotieven zoals de 180, 210, 310, 380, 470 enz. Zijn ontwerpen hebben enkele unieke kenmerken zoals lange schuine boilers en gouden koepels.

De 210 was zo'n succes dat er nog veel meer werden gebouwd en ze werden in dienst gezet om de beroemde "Orient Express" door heel Europa te trekken.

€ 2.100,00

  • Beperkt beschikbaar
  • Levertijd: 1-3 dagen1

MM07304H

In de jaren 1930 experimenteerde de Deutsche Reichsbahn zwaar met het stroomlijnen van expreslocomotieven. Stroomlijnen maakte de locomotieven sneller en efficiënter. De BR03 snelheidslocomotieven waren uitgerust met een groot aantal variaties van stroomversnelling, van volledig omrande versies tot gedeeltelijk streamen. De BR 03.154 was uitgerust met een gestroomlijnde cabine, een kegelvormige kegel en zijschorten. De 03.154 werd gebouwd door Borsig / Berlin-Hennigsdorf fabriek in 1934. Het was uitgerust met een tweecilinder aandrijfsysteem en een tender type 2 '3T32. De 03.154 werd geschilderd in de traditionele zwart / rode kleurstelling.

€ 2.100,00

  • Beschikbaar
  • Levertijd: 1-3 dagen1

MM08701H

De hecht- / reklocomotief 69 was de eerste adhesie- / reklocomotief gebouwd voor de beroemde Oostenrijkse Erzbergbahn. De eerste versies van de klasse 269 werden in 1890 gebouwd door de Wien-Floridsdorfs-fabriek in 1890. De 69-er jaren werden op de Erzbergbahn in gebruik genomen. De Erzbergbahn was een verraderlijke bergroute in het Erzberggebergte in Oostenrijk. De Erzbergbahn was klaar in 1891 en erts was de belangrijkste grondstof, die 19,6 kilometer van Vordernberg naar Eisenerz werd getrokken. Sinds het begin van de 20e eeuw werden er drie verschillende racklocomotieven gebouwd om zware ertstreinen op deze route te slepen. De 69-serie was de eerste tandheugellocomotief die gebouwd was, hij kon 25 tot 40 volledig beladen ertswagens vervoeren op 7% rangen, een opmerkelijke prestatie voor die tijd.

€ 1.750,00

  • Beschikbaar
  • Levertijd: 1-3 dagen1

MM8304H

Ungarische Staatsbahn MAV; Nebenbahnlokomotive, Reihe 12, MII, No. 10101, Magyar Kiralyi Allami Vasgyarak 1907, Bauzustand 1908, mit gegenläufigem Dampftriebwerk, Lackierung schwarz-schwarz

€ 1.260,00

  • Beschikbaar
  • Levertijd: 1-3 dagen1

MM07400H

Geschiedenis: de nieuwe T28 Adhesion Rack Locomotieven zullen een nieuw model van de fan zijn van Micro Metakit. De T28 Adhesion / Rack-locomotief was een van de grootste adhesie / rack-locomotieven ooit gebouwd. Het werd gebouwd door Borsig in 1922 De T28 was een 2-cilinder 2-8-2 met aanvullende 2-cilinder motor voor de heugelaandrijving die samen fungeerde als een 4-cilindersamenstelling bij gebruik op de heugelaandrijving. Ze zijn in gebruik genomen op routes met steile hellingen.

 

€ 2.050,00

  • Beschikbaar
  • Levertijd: 1-3 dagen1

MM08301H

De klasse ML 2/2- locomotieven van de Koninklijke Beierse Staatsspoorwegen ( Königlich Bayerische Staatsbahn ) waren lichte en zeer compacte oververhitte stoomlocomotieven die waren ontworpen voor diensten op zijlijnen ( Lokalbahnen ). Ze waren een rivaliserend ontwerp van Maffer aan de Beierse PtL 2/2 of Glaskasten- locomotieven gebouwd door Krauss.

 

€ 990,00

  • Beschikbaar
  • Levertijd: 1-3 dagen1

MM08200H

Duitse locomotieffabrikant JA Maffei leverde de MCCI-stoomtreinstel in 1906 aan de K.Bay.StsB Beierse Staatsspoorweg. De MCCI werd gebruikt op kleine zijlijnen, hij had voldoende zitplaatsen en ramen. Ik kan me in het begin van de jaren negentig op een koude winterdag voorstellen dat de sets bij de ketel het populairst waren. 

Model : MCCI-model van Micro Metakit is een gedetailleerd handgemaakt model en het is gewoon voortreffelijk. Model met een zeer gedetailleerd volledig interieur met binnenverlichting, zeer gedetailleerde ketel en onderstel. De MCCI wordt uitgerust met een borstelloze, ijzeren motor en veerbelaste puffers. De aandrijfstangen en wielen zijn fijn geschaald en volledig functioneel. Model is geschilderd in de speciale blauwe kleurstelling met witte pinstrip, net als het prototype dat te zien was op de "Nationale vakbeurs" die plaatsvond in Neurenberg in 1906. Micro Metakit-modellen zijn handgemaakte museumkwaliteitsmodellen die in zeer beperkte hoeveelheden worden geproduceerd, alleen Er worden 50 blauwe MCCI's geproduceerd. 

€ 1.325,00

  • Beschikbaar
  • Levertijd: 1-3 dagen1

MM96103H

Dampflok DR BR 53.8048 schwarz/rot 

Gebruikt

€ 1.050,00

  • Beschikbaar
  • Levertijd: 1-3 dagen1